Hitachi KH1000

Post hier alles over Hitachi Sumitomo hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Jopie33
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 20:25
Locatie: Noord Holland

Bericht door Jopie33 »

Volgens mij ging de kraan naar het buitenland toe. Naar wie en waar is mijn niks van bekend.
° Veiligheid kent geen tijd °

piledriver
Forumlid
Berichten: 3359
Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
Locatie: Zuid Holland

Bericht door piledriver »

de Hitachi KH 1000 ex de Boer en Zonen staat momenteel in sliedrecht bi Dieseko .
De naam van de vorige eigenaar is er afgehaal en er zit nu een sticker van Dieseko ( PVE USA ) op .Dit houdt waarschijnlijk in dat de kraan van Dieseko is en deze hem zal gan verhuren.

piledriver
Forumlid
Berichten: 3359
Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
Locatie: Zuid Holland

Bericht door piledriver »

vandaag bericht gekregen van dieseko hij gaat van deze week naar de haven van Antwerpen om daarna naar India verscheept te worden want hij is daar naar toe verkocht.
wie hem zal transporteren wist men niet te vertellen .

Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

hitachi kh 1000-de boer&zonen

Bericht door rapier »

Ik vraag me af waar al die kranen blijven in India. Ze kunnen met gemak heel India optillen. Er zullen heel wat olifanten daar werkeloos langs de weg zitten. zieligggg :cry:
rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar

piledriver
Forumlid
Berichten: 3359
Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
Locatie: Zuid Holland

Bericht door piledriver »

zo heeft hij er bij Dieseko gestaan
Bijlagen
foto1
foto1
DSCN0015.jpg (59.51 KiB) 4391 keer bekeken

Gebruikersavatar
pvanhesteren
Forumlid
Berichten: 5891
Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
Locatie: Hillegom

Bericht door pvanhesteren »

De Hitachi KH1000 kwam eind jaren tachtig (exact datum weet ik niet meer) in dienst bij Van Vliet Sloopwerken in Utrecht. De eerste klus van deze kraan (ter introductie) een inspectie van de Domtoren in Utrecht, later veelal voor het afbreken van schoorstenen waarbij een steigerachtige constructie om de schoorsteen naar beneden zakte met het benodigde sloopmateriaal erop. Voor de Domkerk in Utrecht werd een "bedje" zand met rijplaten neergelegd aangezien de kraan anders de riolering zou beschadigen i.v.m. het grote gewicht. Volgens mij is de kraan zo'n 5 jaar in dienst geweest bij Van Vliet en toen overgegaan naar De Boer. Ik heb nog wat foto's van die eerste klus opgeduikeld in het archief en ingescand waar deze kraan nog in het prachtige geel/rood in Utrecht stond. De kraan heeft ook nog kort het nieuwe logo van Van Vliet gedragen.
De nieuwe kraan is de Van Vliet kleuren ziet er schitterend uit. Helaas een flink verschil met de huidige status.

Gr. Pascal
Bijlagen
KH1000_1.jpg
KH1000_1.jpg (142.31 KiB) 4338 keer bekeken

Gebruikersavatar
pvanhesteren
Forumlid
Berichten: 5891
Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
Locatie: Hillegom

Bericht door pvanhesteren »

Bij deze nog een foto! Klein van formaat maar ik heb een beetje lopen klooien in photeshop en de boel enigszins vernaggeld.

Gr. Pascal
Bijlagen
KH1000_4.jpg
KH1000_4.jpg (116.09 KiB) 4336 keer bekeken

Gebruikersavatar
pvanhesteren
Forumlid
Berichten: 5891
Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
Locatie: Hillegom

Bericht door pvanhesteren »

Hmmm, gaat iets niet goed met de foto's. Als je erop klikt werkt het wel!

Gr. Pascal

Gebruikersavatar
pvanhesteren
Forumlid
Berichten: 5891
Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
Locatie: Hillegom

Bericht door pvanhesteren »

Kwam nog een mooie foto tegen van de KH1000 in de kleuren van Van Vliet. Als je het mij vraagt 1 van de mooiste rupskranen ooit gemaakt. Hier staat de kraan in Utrecht bij het huidige Eneco (geloof ik) gebouw dat langs de A2 staat. Hier werd een schoorsteen gesloopt. Men had hiertoe een soort ring gemaakt die om de toren heen zakte. Op deze "ring" stond divers materiaal om de toren in stukken te hakken. Het puin viel in de schoorsteen.

De kraan stond hier volgens mij voor het eerst met een nieuwe jib. Deze kon onder de hoofdmast worden geklapt. Het bovenste deel van de hoofdgiek stond met "een knik" iets naar voren waardoor dit mogelijk werd.

Jammer dat we deze kraan nooit meer zien in NL...

Gr. Pascal
Bijlagen
IMG_9481kopie.jpg
IMG_9481kopie.jpg (90.96 KiB) 3636 keer bekeken

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Hitachi KH1000

Bericht door geertyke »

Sterker nog, de beide KH 1000's hebben samen op de UNA centrale gestaan. En daarvan heb ik nog wel foto's :mrgreen:
Bijlagen
SLOOP UNA CENTRALE.JPG
SLOOP UNA CENTRALE.JPG (86.63 KiB) 3138 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Hitachi Sumitomo”