Tadano Faun (algemeen)
Moderator: Tim
Advertentie post before
-
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
- Locatie: Leiden
Re: Tadano-Faun AR-5500M
Zal wel patent op zitten, anders hadden ze dat in Europa allang gemaakt voor de spanliften of giekdelen van grote telekranen.
Inderdaad een erg mooi systeeem.
Inderdaad een erg mooi systeeem.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Re: Tadano-Faun AR-5500M
Dat hebben ze toch bij Boverhoff afgekekenXtraforte schreef:
Behoorlijk spectaculair staaltje techniek, Heb je erg weinig ruimte bij nodig.
Mooi hoor.
Jammer dat het filmpje niet alles laat zien, er zijn toch wel wat transporthandelingen voor nodig lijkt me.
Re: Tadano-Faun AR-5500M
machtig filmke maar dit is de ar-5500m niet. dit is een ar-2000m
- Eyeless
- Starter
- Berichten: 831
- Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
- Locatie: Verwegnistan
- Contacteer:
Re: Tadano-Faun AR-5500M
Wat een werk zeg voor een 200 tonner.. Is dit vanwege de aslasten of vanwege de transporthoogtes?
Mvg Marco
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Re: Tadano-Faun AR-5500M
Hoe werkt dat eigenlijk met de typeaanduiding van deze tadano's?gaetan schreef:machtig filmke maar dit is de ar-5500m niet. dit is een ar-2000m
En zijn japanse tonnen gelijk aan de onze of amerikaanse of god weet welke maat....
De huisarts denkt dat ik last heb van schizofrenie, maar daar denken wij heel anders over
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Tadano-Faun AR-5500M
In japan zit je heel erg beperkt ook aan gewichten. Daarom ook mast demonteren. En dat moet iedere keer. Dus maken da japanse ingenieurs ook direct een mooie doeltreffende oplossing. De Faun ATF 90-4 van Mammoet had ook het systeem dat je de mast hydraulisch kon demonteren. Alleen niet zo mooie bok erbij. Deze is later naar Peinemann gegaan.
-
- Starter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
- Locatie: Veenendaal
Re: Tadano-Faun AR-5500M
Hoe het werkt met de type aanduiding van een Tadano? ... Okée, laat ik even met het eenvoudigste beginnen. Japanse tonnen zijn net als de onze 'metrische' tonnen, ofwel 1000 pakken suiker van 1 kg, die je om de hoek bij de AH of C1000 of zo kan halen. Dus niet die 900-nog-wat die de Amerikanen ervan maken.Xtraforte schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met de typeaanduiding van deze tadano's?gaetan schreef:machtig filmke maar dit is de ar-5500m niet. dit is een ar-2000m
En zijn japanse tonnen gelijk aan de onze of amerikaanse of god weet welke maat....
Wel is het zo dat Japan in het sterktebereik een 85% tabel heeft, en in het stabiliteitsbereik een 75% tabel heeft.
Nu de type aanduiding:
Autokranen:
Oude aanduiding:
TS = truckcrane small
TL = truckcrane large
TG = truckcrane giant
Nieuwe aanduiding:
GT = global truckcrane
Ruwterrein kranen:
Oude aanduiding:
TR = Tadano rough terrain
Nieuwe aanduiding:
GR = Global rough terrain
Weg-terein kranen:
Oude aanduiding:
AR = Allterrain (neem ik aan)
Nieuwe aanduiding:
GA = Global Allterrain (hoewel alleen voor de Japanse markt )
AT-F = Allterrain FAUN
Dan de cijfertjes:
getal/10 = maximale last:
5500 = 550 tonner
2000 = 200 tonner
700 = 70 tonner
550 = 55 tonner
75 = 7,5 tonner
letters na de tonnage aanduiding:
M = specificatie voor alleen Japanse markt (oud)
N = specificatie voor alleen Japanse markt (nieuw)
E = export specificatie 1st generatie. Vanaf 2de generatie truck kranen spreek je over een E-2 of een E-3 (3de generatie), etc.
EX = 2de generatie RT modellen. Wordt nu voor alle export spec modellen gebruikt
EXL = alleen voor de TR-600EXL en de eerste spec GR-700EXL (00101 spec) gebruikt.
EXC = alleen voor de TR-200EXC gebruikt. ik neem aan dat de C staat voor city of Crevo (CRane EVOlution)
XL = specificatie voor alleen de Amerikaanse markt (short tons)
XXL = Eerste serie USA spec GR-800XXL (00101 spec).
Ik hoop dat het een beetje helder is nu.
No. 1 and the next!
Re: Tadano-Faun AR-5500M
Wat een gedoe voor een 550 tonner, zeg!
Stel je voor dat je al deze handeling hier ook zou moeten doen bij een AC500 of LTM1500
Wat me wel een beetje bevreemd is dat er vrij lichte trailers gebruikt worden.
Stel je voor dat je al deze handeling hier ook zou moeten doen bij een AC500 of LTM1500
Wat me wel een beetje bevreemd is dat er vrij lichte trailers gebruikt worden.
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels
-
- Starter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
- Locatie: Veenendaal
Re: Tadano-Faun (algemeen)
Dat moet je ook voor een LTM 1500 en een AC500... in Japan.
Ze werken daar met maximum voertuig gewicht, en niet zozeer met aslasten zoals in Europa.
Je ziet in Japan b.v. ook 40 - 50 tons RT kranen op 2 assen over de weg rijden. Nou die dingen daar wegen ook een tonnetje of 40 of mee van hun eigen.
Ze werken daar met maximum voertuig gewicht, en niet zozeer met aslasten zoals in Europa.
Je ziet in Japan b.v. ook 40 - 50 tons RT kranen op 2 assen over de weg rijden. Nou die dingen daar wegen ook een tonnetje of 40 of mee van hun eigen.
No. 1 and the next!
Re: Tadano-Faun (algemeen)
Dank voor het overzicht, TadanoTiep
Waar staat de "S" voor in de aanduiding TR151S ?
Waar staat de "S" voor in de aanduiding TR151S ?
Cris