Tadano Faun HK 65
Moderator: Tim
Advertentie post before
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Tadano Faun HK 65
De allereerste Tadano Faun HK 65 is door Waterland Trading verkocht aan Sarens. Onderwagen is een zeer mooie Volvo FMX.
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Tadano Faun HK 65
Hangt daar nou een kar achter voor de ballast ?
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Tadano Faun HK 65
Dat klopt,
in Nederland mag de kraan kompleet met ballast op pad en weegt dan 42 ton, dit mag in NL. en in een aantal andere Europese landen als solovoertuig.
Je mag dan in een aantal landen ook nog zonder vergunningen over de snelweg.
Met 42 t. is de kraan kompleet met ballast, jib en hijsblok(ken), dan heb je nog 750 kg. reserve voor hijsmiddelen.
Voor de landen waar dat niet mag en men strenger is (in het geval van de Sarens kraan, in België is men strenger......) bestaat de mogelijkheid de ballast op een aanhanger mee te voeren, het trekkende voertuig weegt dan 32 ton en de aanhanger 12 ton, je kunt dan vergunningvrij als 44 tons kombi in heel Europa van de snelweg gebruik maken.
Dit is de enige kraan in deze kapaciteitsklasse die in o.a. België met volledige uitrusting over de snelweg kan en mag.
Hans
in Nederland mag de kraan kompleet met ballast op pad en weegt dan 42 ton, dit mag in NL. en in een aantal andere Europese landen als solovoertuig.
Je mag dan in een aantal landen ook nog zonder vergunningen over de snelweg.
Met 42 t. is de kraan kompleet met ballast, jib en hijsblok(ken), dan heb je nog 750 kg. reserve voor hijsmiddelen.
Voor de landen waar dat niet mag en men strenger is (in het geval van de Sarens kraan, in België is men strenger......) bestaat de mogelijkheid de ballast op een aanhanger mee te voeren, het trekkende voertuig weegt dan 32 ton en de aanhanger 12 ton, je kunt dan vergunningvrij als 44 tons kombi in heel Europa van de snelweg gebruik maken.
Dit is de enige kraan in deze kapaciteitsklasse die in o.a. België met volledige uitrusting over de snelweg kan en mag.
Hans
-
- Starter
- Berichten: 186
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:54
- Locatie: Assen
Re: Tadano Faun HK 65
Misschien een idee voor de heren in Brussel, en het euro parlement om ook hier wat meer eenduidig te worden.
Net zoals de vele verschillen bij de politie in verband met tachograaf controles en opleggen van boetes.
Denk dat we daar allemaal beter van worden.
Net zoals de vele verschillen bij de politie in verband met tachograaf controles en opleggen van boetes.
Denk dat we daar allemaal beter van worden.
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Tadano Faun HK 65
Daarom is dit concept een hele goede en interessante oplossing voor in belgische kraanverhuurders en (staal)bouwbedrijven en betonmontage bedrijven. Natuurlijk ook in Nederland heeft het concept voordelen voor de kraanverhuurder.
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Tadano Faun HK 65
Nee, 2540 kg.
Hans
Hans
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Tadano Faun HK 65
"ik vind het nog steeds erg licht"
Als het niet zwaarder hoeft waarom zou je dan zwaarder bouwen?
Het is dan ook niet veel meer als 2 chassisbalken, de trekstang en twee assen, de kar heeft geen vloer maar alleen een tranenplaat die de ruimte tussen de chassisbalken afdekt, de kar is dan ook alleen maar bedoeld om de ballast te transporteren.
Het is een GS Meppel kar met alu velgen, dus ook geen rommel.
Hans
Als het niet zwaarder hoeft waarom zou je dan zwaarder bouwen?
Het is dan ook niet veel meer als 2 chassisbalken, de trekstang en twee assen, de kar heeft geen vloer maar alleen een tranenplaat die de ruimte tussen de chassisbalken afdekt, de kar is dan ook alleen maar bedoeld om de ballast te transporteren.
Het is een GS Meppel kar met alu velgen, dus ook geen rommel.
Hans