Tadano Faun ATF 70G-4

Post hier alles over de Tadano Faun hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Tadano Faun ATF 70G-4

Bericht door Cris »

De ATF 65G-4 heeft z'n diensten bewezen, tijd voor een update;
Open de pdf om de specs te kunnen bekijken. Daar ook een afbeelding van de nieuweling;
http://www.faun.de/web/home.nsf/krane_eng/ATF70
Cris

Gebruikersavatar
aRPeaR
Starter
Berichten: 209
Lid geworden op: do 11 okt, 2007 14:59
Locatie: Oostvoorne

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door aRPeaR »

Vergelijking ATF 70G-4 met grove, liebherr en terex.
Alle 4 met legale configuratie voor op de weg, enkel heb ik geen tabel van de LTM 1070 jib met 10,7 ton ballast.
Andere 4 assige kranen vergelijkingen staan onder terex AC 100/4L.
Bijlagen
Vergelijking ATF 70G-4 met Grove, Liebherr en terex.png
Vergelijking ATF 70G-4 met Grove, Liebherr en terex.png (53.59 KiB) 5679 keer bekeken
Wie Liebherr eert, zit op een Grove verkeerd. Wie Faun vereert, wordt tot Terex bekeerd.

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door janatlas »

Ik vind het een prachtige machine maar om deze machine nu maar weer op te waarderen,lopen we nu weer niet het risico dat er een machine staat met te weinig mast en misschien ook capaciteit tekort.
Ik hoef alleen maar het verhaal HK60 te noemen een zestig tons kraan met een tabel van hooguit een 40 a 45 tonner met als gevolg dat je klanten je liever zien gaan dan komen.
Aangezien de meeste Liebherrs rijden met alle ballast en hebben 50 meter mast.
Overigens moet ik eerlijk zijn de HK70 voldoet prima en ik bedoel dit niet negatief maar de rek is een keer uit een machine en wij willen met z,n allen alleen maar meer.
Het gevaar is dat je werkgever straks een ATF70G koopt en deze gewoon als 80 tonner gaat weg zetten en wij machinisten mogen het weer opknappen.

Gebruikersavatar
Wolter
Starter
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 15 apr, 2007 15:04
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door Wolter »

helemaal mee eens janatlas (Y) (Y) (Y) Het houdt is een keer ergens op......
de wereld is een gekkenhuis.................... en ik zit in de centrale

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door jutter »

janatlas schreef:Ik vind het een prachtige machine maar om deze machine nu maar weer op te waarderen,lopen we nu weer niet het risico dat er een machine staat met te weinig mast en misschien ook capaciteit tekort.
Ik hoef alleen maar het verhaal HK60 te noemen een zestig tons kraan met een tabel van hooguit een 40 a 45 tonner met als gevolg dat je klanten je liever zien gaan dan komen.
Aangezien de meeste Liebherrs rijden met alle ballast en hebben 50 meter mast.
Overigens moet ik eerlijk zijn de HK70 voldoet prima en ik bedoel dit niet negatief maar de rek is een keer uit een machine en wij willen met z,n allen alleen maar meer.
Het gevaar is dat je werkgever straks een ATF70G koopt en deze gewoon als 80 tonner gaat weg zetten en wij machinisten mogen het weer opknappen.
Toch gaat je betoog een beetje mank , op het moment dat een machine wordt aangeschaft kan elke eigenaar zien wat het tabel is en kan ook de nadelen zien van de machine .
Als een hk60 slechts een 45 tons tabel heeft (zoals je zelf stelt) , kan je hem niet als 60 tonner verhuren ,
als je als opdrachtgever een 60 tonner wilt hebben en ze zien een hk het pad op draaien dan snap ik het ook wel dat ze niet blij zijn.
En als ik zo die tabel zie doet de 70g niet onder voor een 80 tonner dus als je het vangen kan zonder eng te doen ....waarom niet

Gebruikersavatar
aRPeaR
Starter
Berichten: 209
Lid geworden op: do 11 okt, 2007 14:59
Locatie: Oostvoorne

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door aRPeaR »

janatlas schreef:Ik vind het een prachtige machine maar om deze machine nu maar weer op te waarderen,lopen we nu weer niet het risico dat er een machine staat met te weinig mast en misschien ook capaciteit tekort.
Ten eerste tonnage zegt niets over mast lengte, je kunt bv. een 70 tonner huren en die blijkt maar 15 meter mast te hebben, is nog steeds een 70 tonner!
Capaciteit tekort :shock: heb je wel naar de lijn diagram gekeken, voorbij de 9 meter gaat hij voorbij alle andere :o
janatlas schreef:Ik hoef alleen maar het verhaal HK60 te noemen een zestig tons kraan met een tabel van hooguit een 40 a 45 tonner met als gevolg dat je klanten je liever zien gaan dan komen.
Over de de HK60 ga ik hier niet uitweiden.
janatlas schreef:Aangezien de meeste Liebherrs rijden met alle ballast en hebben 50 meter mast.
Faun ATF 70G-4 kan ook met meer ballast rijden, en dan is hij nog steeds gelijk of sterker tegen over een Liebherr LTM 1070-4.2 (ch)
janatlas schreef:Overigens moet ik eerlijk zijn de HK70 voldoet prima en ik bedoel dit niet negatief maar de rek is een keer uit een machine en wij willen met z,n allen alleen maar meer.
Als de rek er uit is, laat de LMB een lampje branden en gaat er een singaal af en dan is het klaar. Iedereen wil meer voor minder.
janatlas schreef:Het gevaar is dat je werkgever straks een ATF70G koopt en deze gewoon als 80 tonner gaat weg zetten en wij machinisten mogen het weer opknappen.
Ik ga het niet goed praten als een werkgerver dat doet, maar tegenover een legale 80 tonner ben je toch sterker na 9 meter.
En als je de bouw wat wil :mrgreen: opknappen :mrgreen: bestel je toch een schovel met wat rijplaten.
Wie Liebherr eert, zit op een Grove verkeerd. Wie Faun vereert, wordt tot Terex bekeerd.

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door janatlas »

Arpear

Als eerste het is een grandioze machine die uitblinkt door zijn eenvoud en betrouwbaarheid.
Maar aannemers kijken niet of het een 70 of een 80 tonner is als het werk maar gedaan word.Qua mastlengte zie dat al zijn concurenten 50 meter mast hebben en dat scheelt jib bouwen iets wat ze tegenwoordig in de petrochemie liever niet meer hebben zeker met de verstrekkend veiligheidsregels en daar hebben wij allemaal toch mee te maken.
Daarom kijk ik er naar uit dat er straks misschien een versie komt met 50 meter mast.

Gebruikersavatar
aRPeaR
Starter
Berichten: 209
Lid geworden op: do 11 okt, 2007 14:59
Locatie: Oostvoorne

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door aRPeaR »

Enkel Hoofdmast:

Terex AC 80 8t ballast 38 meter vlucht 0,6 ton
LTM 1070-4.2 10,7t ballast 38 meter vlucht 0,8 ton
Grove GMK4080-1 9,3t ballast 38 meter vlucht 1 ton
Faun ATF 70G-4 11,9t ballast 38 meter vlucht 1 ton, 40 meter vlucht 0,8 ton
:) Terex Challenger 3160 6,8t Ballast 38 meter vlucht 1 ton :)

Meer hoofdmast is niet gelijk aan meer vlucht, Faun heft de balans gevonden.
Wie Liebherr eert, zit op een Grove verkeerd. Wie Faun vereert, wordt tot Terex bekeerd.

animal
Starter
Berichten: 790
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 10:06
Locatie: heerhugowaard

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door animal »

janatlas schreef:Arpear

Als eerste het is een grandioze machine die uitblinkt door zijn eenvoud en betrouwbaarheid.
Daarom kijk ik er naar uit dat er straks misschien een versie komt met 50 meter mast.
nou Jan,helemaal eenvoudig zijn de 65 en hoogstwaarschijnlijk 70G niet,met hun dubbele beeldscherm om je mastconfiguratie te kiezen,als je het eenmaal doorheb is het werkelijk een topkraan,maar je moet er wel even je gedachte bijhouden ;)
Is niet meer zoals de ATF serie,schijf maar uit en ruk an :D En waarom 50 meter als je met 44 meter ook ver genoeg komt,het liefste zien ze op de bouw[om een voorbeeld te geven] een 3 asser met 300 meter mast :roll:

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Faun ATF 70G-4

Bericht door jutter »

animal schreef:,het liefste zien ze op de bouw[om een voorbeeld te geven] een 3 asser met 300 meter mast :roll:
je vergeet er bij te melden dat de kraan een volle kuubs dan ook kubel plat moet weggooien , spatzuiver over een 20 cm fundering moet zigzaggen met windkracht 7 dwars op de giek , en je ook raar aankijken als de bouwvakker de kubel dan niet met 1 pink kan sturen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Tadano Faun”