Tadano Faun ATF 400G-6
Moderator: Tim
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 196
- Lid geworden op: zo 12 nov, 2006 8:27
- Locatie: zaandam
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
klopt niels
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
Ze hebben er tevens geen beweegbare bij, Alleen de hydraulische jib.
Fotograaf
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
De hydraulische jib HTLJ is wel degelijk beweegbaar hoor. Dat maakt de kraan zeer uniek en de eerste in Europa.
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
20 jaar geleden had nederhof dit al,volgens mij op een 150 tonnergeertyke schreef:De hydraulische jib HTLJ is wel degelijk beweegbaar hoor. Dat maakt de kraan zeer uniek en de eerste in Europa.
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
Inderdaad. Ik heb er drie jaar mee gewerkt.
- Bijlagen
-
- DEMAG TELE -2.jpg (80.08 KiB) 4565 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
wat zijn jou ervaringen Arie?Arie H schreef:Inderdaad. Ik heb er drie jaar mee gewerkt.
het concept bestaat dus al een tijd , veel toegepast wordt het niet
moet toch wel een reden voor zijn
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
Een vakwerk giek is veel lichter! En sterker zeker bij enige vlucht!
Zo'n hydro verlenging is ook wat prijziger!
Zo'n hydro verlenging is ook wat prijziger!
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Tadano Faun ATF 400G-6
Ik heb er na Arie ongeveer 4 jaar mee gewerkt, ik denk zelfs dat bovenstande foto door Arie is gemaakt toen ik een dag met hem mee was als "leermoment".
Op zich is die telejib bij een aantal toepassingen ideaal.
Het heeft voordelen ten opzichte van de dubbelklapjib, je kunt op- en aftoppen wanneer je dat nodig hebt (dat was toen nog niet gewoon, je moest de "normale" klapjib na het monteren al onder de juiste hoek zetten, nu kan dat bij alle merken ook al hydraulisch) maar je kon ook in- of uitschuiven als je dat wenste, bijv. als de last zwaarder was dan schoof je de jib in.
Bij het werken aan de hoogspanningsmasten moesten we vaak tussen de draden door werken, dan kon je met de telejib wel heel veel rommelen om e.e.a. op z.n plek te krijgen, ook op plaatsen waar je normaal niet bij zou kunnen of bijv. alleen met een grotere kraan over de masten of draden heen.
Ook in steden voor dakdekkers had het wel voordelen.
Nadelen had het ook, hij was erg zwaar, tegenwoordig zou een vergelijkbare ws. 1/4 minder wegen, hij hing bij ons naast de giek en was dus nadelig als je een weeglus passeerde.
Ook ging hij erg "hangen" als je hem rondklapte om hem voor de mast te krijgen, in je eentje de jib monteren was dan ook geen optie.
En op vlucht werkte dat hoge eigen gewicht nadelig, de tabel op vlucht was niet geweldig.
Als alternatief voor de toen traditionele dubbelklapjib was de hydraulische giekverlenging wel een fors stuk duurder, mede daardoor zal er nooit heel veel vraag naar zijn geweest.
De ATF 400 jib kun je zelf monteren door hem voor de kraan op de grond of op een trailer te leggen en hem dan tegen de kop aan te trekken m.b.v. staalkabels en een setje cylinders.
Ik heb het systeem in de fabriek gezien en het lijkt me een degelijk en eenvoudig systeem maar daar kunnen de gebruikers meer over vertellen.
Als je in je kranenpark al een aantal AC 500's met beweegbare vakwerkjib hebt dan is een dergelijke aanschaf als extra feature in je kranenpark misschien niet zo'n gek idee en een goed alternatief voor nog een vakwerkjib.
Dat de hydro verlenging prijziger is dan de complete vakwerkverlenging geloof ik nog niet zo.
Bedenk maar eens wat daar allemaal op en aan zit:
Sprenkels met een hydraulisch systeem als terugvalbeveiliging, een tweede lier.......
Met vriendelijke groet,
Hans
Op zich is die telejib bij een aantal toepassingen ideaal.
Het heeft voordelen ten opzichte van de dubbelklapjib, je kunt op- en aftoppen wanneer je dat nodig hebt (dat was toen nog niet gewoon, je moest de "normale" klapjib na het monteren al onder de juiste hoek zetten, nu kan dat bij alle merken ook al hydraulisch) maar je kon ook in- of uitschuiven als je dat wenste, bijv. als de last zwaarder was dan schoof je de jib in.
Bij het werken aan de hoogspanningsmasten moesten we vaak tussen de draden door werken, dan kon je met de telejib wel heel veel rommelen om e.e.a. op z.n plek te krijgen, ook op plaatsen waar je normaal niet bij zou kunnen of bijv. alleen met een grotere kraan over de masten of draden heen.
Ook in steden voor dakdekkers had het wel voordelen.
Nadelen had het ook, hij was erg zwaar, tegenwoordig zou een vergelijkbare ws. 1/4 minder wegen, hij hing bij ons naast de giek en was dus nadelig als je een weeglus passeerde.
Ook ging hij erg "hangen" als je hem rondklapte om hem voor de mast te krijgen, in je eentje de jib monteren was dan ook geen optie.
En op vlucht werkte dat hoge eigen gewicht nadelig, de tabel op vlucht was niet geweldig.
Als alternatief voor de toen traditionele dubbelklapjib was de hydraulische giekverlenging wel een fors stuk duurder, mede daardoor zal er nooit heel veel vraag naar zijn geweest.
De ATF 400 jib kun je zelf monteren door hem voor de kraan op de grond of op een trailer te leggen en hem dan tegen de kop aan te trekken m.b.v. staalkabels en een setje cylinders.
Ik heb het systeem in de fabriek gezien en het lijkt me een degelijk en eenvoudig systeem maar daar kunnen de gebruikers meer over vertellen.
Als je in je kranenpark al een aantal AC 500's met beweegbare vakwerkjib hebt dan is een dergelijke aanschaf als extra feature in je kranenpark misschien niet zo'n gek idee en een goed alternatief voor nog een vakwerkjib.
Dat de hydro verlenging prijziger is dan de complete vakwerkverlenging geloof ik nog niet zo.
Bedenk maar eens wat daar allemaal op en aan zit:
Sprenkels met een hydraulisch systeem als terugvalbeveiliging, een tweede lier.......
Met vriendelijke groet,
Hans
- Bijlagen
-
- Afbeelding 120kl.jpg (129.11 KiB) 4448 keer bekeken