Faun HK 40
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Faun HK 40
2 x wagenborg
- Bijlagen
-
- A9655B53-FD26-440A-943C-56FBC2F1D259.jpeg (422.96 KiB) 3794 keer bekeken
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Faun HK 40
De tweede HK 40 voor Nederhoff.
En de allereerste met een liftcabine.
En de allereerste met een liftcabine.
- Bijlagen
-
- Nederhoff2.jpg (340.17 KiB) 3506 keer bekeken
-
- Forumlid
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Faun HK 40
Vorige week nog gezien op zijn eerste klus.
Re: Faun HK 40
Kraan van Pater kwam ik deze week tegen in Assen. Was bezig met dakpannen. Een gestuurde achteras met enkel lucht zal de wendbaarheid verbeteren, maar dit zal dan wel ten koste gaan van het toegestane totaalgewicht tov een dubbel lucht montering?
- Bijlagen
-
- Pater1.JPG (106.04 KiB) 3240 keer bekeken
-
- Pater2.JPG (90.02 KiB) 3240 keer bekeken
-
- Pater3.JPG (75.3 KiB) 3240 keer bekeken
Cris
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Faun HK 40
Hallo Cris, valt wel mee.
Volgens de Nederlandse wetgever:
Enkele (stuur) as: 10 ton
Twee stuurassen met een afstand van meer dan 1.800 mm van elkaar worden gezien als 2 aparte assen.
Aangedreven as: 11,5 ton
Star tandemstel met 2 aangedreven assen, beiden dubbellucht, assen minimaal 1.300 mm van elkaar:
19 ton (max. 9,5 per as)
Tandemstel met 1 aangedreven as, voorzien van dubbellucht, assen minimaal 1.300 mm van elkaar:
19 ton (daarvan mag de aangedreven as dan 11,5 ton voor zijn rekening nemen)
Dus een HK 40 in deze uitvoering mag 39 ton wegen mits de DAF assen daar technisch voor uitgelegd zijn.
Vooral de voorassen zijn daarbij een dingetje want Nederland is één van de weinige landen waar 10 ton op een vooras is toegestaan dus levert niet iedere fabrikant deze assen als standaard.
Maar, in tegenstelling tot de LTF's die strak aan / over het gewicht zijn hebben de HK 40's nog wat over.
De Nederhoff HK's op Volvo wegen compleet 37.140 kg.
Gr.
Hans
Volgens de Nederlandse wetgever:
Enkele (stuur) as: 10 ton
Twee stuurassen met een afstand van meer dan 1.800 mm van elkaar worden gezien als 2 aparte assen.
Aangedreven as: 11,5 ton
Star tandemstel met 2 aangedreven assen, beiden dubbellucht, assen minimaal 1.300 mm van elkaar:
19 ton (max. 9,5 per as)
Tandemstel met 1 aangedreven as, voorzien van dubbellucht, assen minimaal 1.300 mm van elkaar:
19 ton (daarvan mag de aangedreven as dan 11,5 ton voor zijn rekening nemen)
Dus een HK 40 in deze uitvoering mag 39 ton wegen mits de DAF assen daar technisch voor uitgelegd zijn.
Vooral de voorassen zijn daarbij een dingetje want Nederland is één van de weinige landen waar 10 ton op een vooras is toegestaan dus levert niet iedere fabrikant deze assen als standaard.
Maar, in tegenstelling tot de LTF's die strak aan / over het gewicht zijn hebben de HK 40's nog wat over.
De Nederhoff HK's op Volvo wegen compleet 37.140 kg.
Gr.
Hans
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Faun HK 40
De HK 40 van Nederhoff op Volvo FMX.
- Bijlagen
-
- tadano hk 40 nederhoff.jpg (85.54 KiB) 3001 keer bekeken