Spierings SK498-AT4

Post hier alles over de Spierings hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
kraansmurf
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 21:41
Locatie: paddestoel

Spierings SK498-AT4

Bericht door kraansmurf »

In dit topic kan iedereen met zijn op- en/of aanmerkingen of nieuwtjes terecht over de nieuwste 4-asser van Spierings Kranen uit Oss. Ideën zijn ook welkom!
klungelsmurf :p

kraansmurf
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 21:41
Locatie: paddestoel

versnellings bak

Bericht door kraansmurf »

Ik heb gehoord dat bij de 498 een automatiche versnellingsbak een optie is en dus niet standaard, omdat ze in Oss anders niet weg kwamen met de kosten. Deze mochten niet te ver uit elkaar liggen in vergelijking met de 488.
klungelsmurf :p

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Bericht door desmoklepje »

hij krijgt in iedergval wel de nieuwe rij cabine en zal op de bauma 2007 staan.
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

pluimers

Bericht door pluimers »

heeft iemand al foto's van de 498

Gebruikersavatar
Rem-BergH
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 20 nov, 2005 14:26
Locatie: Tuitjenhorn

Bericht door Rem-BergH »

Hier is de hijstabel
Bijlagen
SK498 AT4.jpg
SK498 AT4.jpg (67.25 KiB) 10824 keer bekeken

Gebruikersavatar
Rem-BergH
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 20 nov, 2005 14:26
Locatie: Tuitjenhorn

Bericht door Rem-BergH »

Nee helaas geen foto want volgens mij moet het proefmodel nog gebouwd worden maar heb nog wel wat anders die zal ik van de week wel even posten voor jullie

Gebruikersavatar
Taco
Starter
Berichten: 57
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:20
Locatie: Reeuwijk

Bericht door Taco »

Misschien is een automaat dan voor oude wijven, maar standaard komt er gewoon een euro 4 motor (zelfde als 7 asser) en een automatische AS-Tronic (zie 5-6 asser en geen TC-tronic als bij 7 asser) versnellingsbak in.

Proto is in aanbouw en komt zeker op de bauma.
Meer kan ik helaas niet zeggen en is het voor jullie jammer genoeg wachten totdat de officiële presentatie is geweest :|
Bij deze.

Gebruikersavatar
Taco
Starter
Berichten: 57
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:20
Locatie: Reeuwijk

Bericht door Taco »

Bij de 498 ligt een daf (euro 4) motor omdat overal een daf motor in ligt.
Echter bij de 2400 hebben ze ook gekeken naar andere merken motoren, maar zijn toch terug gekomen bij Daf.
Ook omdat deze motor in de loop van dit jaar met 560 pk komt.
Wat de 2400 alleen maar ten goede komt.

Ja het Ad-blue verhaal is inderdaad niet alles.
De 2400 heeft een tankinhoud van ongeveer 750 liter en een betrekkelijk kleine adblue tank, met het verbuik en draaiuren per dag van die kraan, moet je ongeveer na iedere grote tankbeurt ook een volle tank adblue halen!

Of de 498 in de toekomst ook 510-560 pk krijgt weet ik niet, de proto voorlopig wel 510. Daar komt bij dat een adblue installatie ruimte inneemt in het chassis van de truck, ruimte die er niet veel is.

Ter info de huidige 488 heeft 430 pk en de 377, 380 pk.

Dr.zoidberg
Starter
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 17:50
Locatie: eindhoven

Bericht door Dr.zoidberg »

doormiddel van Ad-blue voldoet Daf op dit moment al aan de voorwaarde van een Euro 5 motor vandaar dat Daf dit systeem gebruikt

Silvan

Frank
Starter
Berichten: 358
Lid geworden op: do 9 feb, 2006 19:27

Bericht door Frank »

In de toren van de nieuwe 498 komt bovenin en uitsparing, tijdens inpakken word de loopkat helemaal ingakat naar de toren. als de gieken tegen de toren komen verdwijnt de kat in de toren.
Het voordeel hiervan is dat de kat niet meer op de huidige plek hoeft te hangen, waardoor er op die plek ruimte onstaat voor een paar meter meer giek. Dit verklaart meteen de vraag waar de niewe kraan de paar meter extra giek vandaan haalt.
Hoop dat het duidelijk is.

Frank

Plaats reactie

Terug naar “Spierings”