Spierings SK2400-AT7

Post hier alles over de Spierings hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Spierings SK2400-AT7

Bericht door Randy »

Spierings is weer aan het dokteren...
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Lifty
Starter
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 21 aug, 2005 17:44
Locatie: In Drenthe
Contacteer:

AT-7

Bericht door Lifty »

Hier het bericht dat op de site van HKL staat:

On the drawing board at Spierings in the Netherlands is a 240 tonne-metre mobile folding tower crane on a seven axle carrier. The manufacturer’s SK2400-AT7 will extend the range upwards from the current flagship model SK1265-AT6 on six axles.

At the time of writing in early January fabrication of the first prototype was due to start in the next few weeks and the first unit should be ready towards the end of 2006, explained Spierings’ Bob Bruijsten.

Maximum load at the end of the 42 m jib is 5 tonnes (on two falls of rope) and the maximum load of 18 tonnes (on four falls) is shown on the chart out to 13.4 m with the three section lattice jib horizontal. While the available specification is preliminary, these numbers are “more or less definite and if any do change they will only be more,” Bruijsten explained.

Orders have been received for five units, Bruijsten said, and typical buyers are large mobile crane rental companies. Applications will include “heavy lift tower” work, for example, placement of concrete precast elements at maximum radius.

Between the outriggers, where there are five axles, the chassis is like the six axle model, the difference being that there are two axles at the front on the new model instead of one on the SK1265. Running at 12 tonnes per axle, including outrigger pads, etc., the additional axle allows more counterweight to be carried on board for more lifting capacity. Overall length is 16.865 m compared with 16.279 m for the six axle – a smaller increase than might be expected, due to less boom head overhang at the front.


De url:http://www.khl.com
Groet, Peter

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Jammer genoeg (in mijn ogen) minder giek, maar meer hijsvermogen. Het leek mij wel leuk om een Spierings te zien met 80 mter giek ofzo :)
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

Ik ben erg benieuwd :) Zal wel weer een pracht van een kraan worden, Spierings kennende.

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Niet zozeer wat betreft de gieklengte, maar zeker wat betreft capaciteit wordt dit een geduchte concurrent van een kleinere vaste torenkraan.

Capaciteit:

18 ton op 14 m'
9 ton op 30 m'
5 ton op 42 m'.

En 38 m' hijshoogte.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Ik ben benieuwd naar deze kraan!!
Hopelijk krijgen ze wel dezelfde cabine als de "Mighty Tiny", die ziet er wel heel mooi uit. Wat volgt, een 8 asser?

Als het zo doorgaat zijn er over een paar jaar helemaal geen kleine/medium vaste torenkranen meer. Hoewel, een mobiele torenkraan die voor langere tijd stil staat is natuurlijk ook niet helemaal rendabel... (ch) (ch)

Wie weet hoe we hier over een jaar of vijf over denken... :)

Remko
Laatst gewijzigd door Remko op zo 8 jan, 2006 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lytse man
Forumlid
Berichten: 1374
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 11:31
Locatie: Friesland

Bericht door lytse man »

Na mijn mening zit je nu ook bijna op het maximale wat mogelijk is met een torenkraan. Dit vanwege het afstempelen van deze kraan. ook krijg je steeds meer te maken met ballast van de kraan.

nou ja ik ben wel erg benieuwd naar deze kraan :?
doe mij maar een tele maar okee

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Remko,

Vergeet niet dat je met een mobiele torenkraan ook op bouwstroom kunt draaien. Scheelt behoorlijk in brandstofkosten als je lang op een werk kunt staan. En toch kun je hem binnen aanvaardbare tijd aan de andere kant van de bouw opstellen mocht dat nodig zijn.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Faunfreak
Forumlid
Berichten: 1238
Lid geworden op: vr 7 okt, 2005 21:10
Locatie: Den Haag

Bericht door Faunfreak »

als je geen storing krygt :D :D

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Randy schreef:Remko,

Vergeet niet dat je met een mobiele torenkraan ook op bouwstroom kunt draaien. Scheelt behoorlijk in brandstofkosten als je lang op een werk kunt staan. En toch kun je hem binnen aanvaardbare tijd aan de andere kant van de bouw opstellen mocht dat nodig zijn.

Randy
Dat wist ik niet eens... Is eigenlijk wel logisch, maar helemaal nieuw voor mij. Hmm.. Misschien toch een zware concurrent voor vaste kleinere torenkranen...

De meeste kranen die in de woningbouw gebruikt worden zijn vrij klein en hebben dus maar weinig capaciteit. Zo'n sterkere mobiele kraan zal voor veel projecten toch wel handig zijn. Ook om bijvoorbeeld snel een groot aantal dakspanten te plaatsen!!

Remko

Plaats reactie

Terug naar “Spierings”