Spierings SK2400-AT7
Moderator: Tim
Advertentie post before
AT-7
Hier het bericht dat op de site van HKL staat:
On the drawing board at Spierings in the Netherlands is a 240 tonne-metre mobile folding tower crane on a seven axle carrier. The manufacturer’s SK2400-AT7 will extend the range upwards from the current flagship model SK1265-AT6 on six axles.
At the time of writing in early January fabrication of the first prototype was due to start in the next few weeks and the first unit should be ready towards the end of 2006, explained Spierings’ Bob Bruijsten.
Maximum load at the end of the 42 m jib is 5 tonnes (on two falls of rope) and the maximum load of 18 tonnes (on four falls) is shown on the chart out to 13.4 m with the three section lattice jib horizontal. While the available specification is preliminary, these numbers are “more or less definite and if any do change they will only be more,†Bruijsten explained.
Orders have been received for five units, Bruijsten said, and typical buyers are large mobile crane rental companies. Applications will include “heavy lift tower†work, for example, placement of concrete precast elements at maximum radius.
Between the outriggers, where there are five axles, the chassis is like the six axle model, the difference being that there are two axles at the front on the new model instead of one on the SK1265. Running at 12 tonnes per axle, including outrigger pads, etc., the additional axle allows more counterweight to be carried on board for more lifting capacity. Overall length is 16.865 m compared with 16.279 m for the six axle – a smaller increase than might be expected, due to less boom head overhang at the front.
De url:http://www.khl.com
On the drawing board at Spierings in the Netherlands is a 240 tonne-metre mobile folding tower crane on a seven axle carrier. The manufacturer’s SK2400-AT7 will extend the range upwards from the current flagship model SK1265-AT6 on six axles.
At the time of writing in early January fabrication of the first prototype was due to start in the next few weeks and the first unit should be ready towards the end of 2006, explained Spierings’ Bob Bruijsten.
Maximum load at the end of the 42 m jib is 5 tonnes (on two falls of rope) and the maximum load of 18 tonnes (on four falls) is shown on the chart out to 13.4 m with the three section lattice jib horizontal. While the available specification is preliminary, these numbers are “more or less definite and if any do change they will only be more,†Bruijsten explained.
Orders have been received for five units, Bruijsten said, and typical buyers are large mobile crane rental companies. Applications will include “heavy lift tower†work, for example, placement of concrete precast elements at maximum radius.
Between the outriggers, where there are five axles, the chassis is like the six axle model, the difference being that there are two axles at the front on the new model instead of one on the SK1265. Running at 12 tonnes per axle, including outrigger pads, etc., the additional axle allows more counterweight to be carried on board for more lifting capacity. Overall length is 16.865 m compared with 16.279 m for the six axle – a smaller increase than might be expected, due to less boom head overhang at the front.
De url:http://www.khl.com
Groet, Peter
Ik ben benieuwd naar deze kraan!!
Hopelijk krijgen ze wel dezelfde cabine als de "Mighty Tiny", die ziet er wel heel mooi uit. Wat volgt, een 8 asser?
Als het zo doorgaat zijn er over een paar jaar helemaal geen kleine/medium vaste torenkranen meer. Hoewel, een mobiele torenkraan die voor langere tijd stil staat is natuurlijk ook niet helemaal rendabel...
Wie weet hoe we hier over een jaar of vijf over denken...
Remko
Hopelijk krijgen ze wel dezelfde cabine als de "Mighty Tiny", die ziet er wel heel mooi uit. Wat volgt, een 8 asser?
Als het zo doorgaat zijn er over een paar jaar helemaal geen kleine/medium vaste torenkranen meer. Hoewel, een mobiele torenkraan die voor langere tijd stil staat is natuurlijk ook niet helemaal rendabel...
Wie weet hoe we hier over een jaar of vijf over denken...
Remko
Laatst gewijzigd door Remko op zo 8 jan, 2006 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wist ik niet eens... Is eigenlijk wel logisch, maar helemaal nieuw voor mij. Hmm.. Misschien toch een zware concurrent voor vaste kleinere torenkranen...Randy schreef:Remko,
Vergeet niet dat je met een mobiele torenkraan ook op bouwstroom kunt draaien. Scheelt behoorlijk in brandstofkosten als je lang op een werk kunt staan. En toch kun je hem binnen aanvaardbare tijd aan de andere kant van de bouw opstellen mocht dat nodig zijn.
Randy
De meeste kranen die in de woningbouw gebruikt worden zijn vrij klein en hebben dus maar weinig capaciteit. Zo'n sterkere mobiele kraan zal voor veel projecten toch wel handig zijn. Ook om bijvoorbeeld snel een groot aantal dakspanten te plaatsen!!
Remko