Tips & handigheidjes

Post hier alles over de Spierings hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Whitey
Starter
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 12 mar, 2008 16:47
Locatie: Tynaarlo
Contacteer:

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door Whitey »

Ik weet wel iets wat ze mogen verzinnen. De stand van de bovencabine via een cilindertje doen. Inplaats van die stomme moer. Een klein cilindertje net zoals bij de giekverpenpunt - boven zit (onder zit een lange). Dat als met opbouwen de toren recht opstaat je nog kunt switchen. en als hij dan gaat uitschuiven de cabine op de stand blijft waar je hem op instelt.

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door desmoklepje »

tip : touwtje of hijsbandje door je kunstof schotten kan je hem makkelijker van de straat af tillen
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door desmoklepje »

tip: ipv de heupgordel om je afstandbediening te dragen heb ik een hesje van een babybuikdrager ,bij de schoenmaker 2 haakjes aan laten zetten en nu hangt hij aan je schouders en is veel prettiger voor je rug
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door desmoklepje »

tip: elastiek aan je ballastblokvergrendeling zodat deze tijdens rijden niet omhoogspringt en dan hoef je de splitpen er niet in te doen
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door desmoklepje »

nog een tip dan : zet de opbouwlamp (xeon) naar achter gericht als de kaan is ingepakt ideaal als je in t donker achteruit moet rijden
werkt alleen als je een bovenmotor hebt
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
Beddy
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 9 aug, 2010 7:43
Locatie: Thuis

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door Beddy »

desmoklepje schreef:tip: elastiek aan je ballastblokvergrendeling zodat deze tijdens rijden niet omhoogspringt en dan hoef je de splitpen er niet in te doen
Ik heb enkele keren een spring veer gezien op die plaats, toen ik nog bij spierings werkte, ik weet niet meer bij welke kraan bedrijf was/is.
One life, Live it

henrikraan
Starter
Berichten: 491
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 18:57
Locatie: Dalerveen
Contacteer:

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door henrikraan »

Ik heb het zelf ook gedaan met een veer en een ring. Zal wel even een foto maken.

Wat ook een idee is misschien een pieper aan de kant van de ballast die omdraait ivm met beknelling.
Een aparte opbouw afstandbediening met alleen een automaat knop zwenk en vergrendeling.

powertower
Starter
Berichten: 277
Lid geworden op: zo 11 sep, 2005 15:40

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door powertower »

en die afstandsbediening voor kraanbediening op de zaak laten liggen zeker?? ;)
dus...

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door Regay De schotgay »

Dat zou wel wat wezen een afstandbediening alleen om op te bouwen.Ik teken er meteen voor.

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: Tips & handigheidjes

Bericht door hoogvlieger »

Regay De schotgay schreef:Dat zou wel wat wezen een afstandbediening alleen om op te bouwen.Ik teken er meteen voor.
Moet je terug naar een van de eerste serie`s SK345 AT3, die hadden een lange kabel met een kastje er aan,met 3 knoppen er op,links zwenken,rechts zwenken en automaat. was geen radiograaf bij. En als je toch beneden wilde draaien had je een grote gameboy met 15 meter kabel er aan zodat je rond om de kraan kon huppelen (ch) (ch)
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

Plaats reactie

Terug naar “Spierings”