Spiering afstandsbediening

Post hier alles over de Spierings hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
mvandenbroek
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 10 aug, 2007 21:46
Locatie: Roosendaal

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door mvandenbroek »

spiering gek schreef:om er mee te draaien moeten ze ver bieden om dat je geen gevoel heb met je kraan. en die cabiene zit er niet voor niets op anders hadden ze die er wel af gelaten. om je kraan op te bouwen is is nodig :Y
onzin. bij sommige werkzaamheden is het veiliger en lekkerder om met afstandbediening te werken, omdat je er dan bij staat en alles goed kunt zien. alleen wat sommige machinisten moeten afleren is dat ze dan niet de last moeten aanslaan.

gr
mario

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door arjan »

mvandenbroek schreef:
spiering gek schreef:om er mee te draaien moeten ze ver bieden om dat je geen gevoel heb met je kraan. en die cabiene zit er niet voor niets op anders hadden ze die er wel af gelaten. om je kraan op te bouwen is is nodig :Y
onzin. bij sommige werkzaamheden is het veiliger en lekkerder om met afstandbediening te werken, omdat je er dan bij staat en alles goed kunt zien. alleen wat sommige machinisten moeten afleren is dat ze dan niet de last moeten aanslaan.

gr
mario
Dus als jij met je RC toe sta te kijken hoe mensen de last aanslaan.En je ziet dat het verkeerd gaat,wat doe je dan??
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

mvandenbroek
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 10 aug, 2007 21:46
Locatie: Roosendaal

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door mvandenbroek »

arjan schreef:
mvandenbroek schreef:
spiering gek schreef:om er mee te draaien moeten ze ver bieden om dat je geen gevoel heb met je kraan. en die cabiene zit er niet voor niets op anders hadden ze die er wel af gelaten. om je kraan op te bouwen is is nodig :Y
onzin. bij sommige werkzaamheden is het veiliger en lekkerder om met afstandbediening te werken, omdat je er dan bij staat en alles goed kunt zien. alleen wat sommige machinisten moeten afleren is dat ze dan niet de last moeten aanslaan.

gr
mario
Dus als jij met je RC toe sta te kijken hoe mensen de last aanslaan.En je ziet dat het verkeerd gaat,wat doe je dan??
Arjan
dan zeg ik hoe ze het moeten doen en anders hijs ik niet
gr
mario

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Bericht door arjan »

Goed geantwoord. :Y
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

schot meindert
Starter
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 17:15

Bericht door schot meindert »

het is wel een goed antwoord. maar door te zeggen hoe het moet ben je dr nog niet altijd. soms moet je het ook wel eens voordoen hoe het moet. en wat is dr nou zo verkeerd aan een beetje meehelpen zolang het veilig voor jezelf is.
en ik denk dat arjan (manitex) het met me eens is dat beetje meehelpen je in deze weers tijden je ook een beetje warm en in beweging houd, stil staan is ook niet alles.
vind het beetje jammer dat dr torenkraanmachinisten zijn die zo negatief over de RC praten. oefening baart kunst heren. en als je nix met rc te maken wil hebben ga je toch op een telekraan heb je de keuze niet te maken ook. dr zijn zelfs mobiele torenkranen die hebben geen eens een boven cabine. wat dan als je daar op moet invallen, zeg je dan tegen je baas "zoek het lekker uit, ik draai daar niet mee"
en dr zijn echt werkzaamheden die stuke veiliger zijn en veel schades voorkomen door dr bij te staan als dat je het via een portofoon doet.


groeten Niels.

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Bericht door arjan »

Ondanks je bij Schot werkt ben ik het wel met je eens Schot Meindert. :Y
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

Dr.zoidberg
Starter
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 17:50
Locatie: eindhoven

Bericht door Dr.zoidberg »

schot meindert schreef:het is wel een goed antwoord. maar door te zeggen hoe het moet ben je dr nog niet altijd. 1)soms moet je het ook wel eens voordoen hoe het moet. en wat is dr nou zo verkeerd aan een beetje meehelpen zolang het veilig voor jezelf is.
en ik denk dat arjan (manitex) het met me eens is dat beetje 2)meehelpen je in deze weers tijden je ook een beetje warm en in beweging houd, stil staan is ook niet alles.
vind het beetje jammer dat dr torenkraanmachinisten zijn die zo negatief over de RC praten. 3)oefening baart kunst heren. en als je nix met rc te maken wil hebben ga je toch op een telekraan heb je de keuze niet te maken ook. dr zijn zelfs mobiele torenkranen die hebben geen eens een boven cabine. wat dan als je daar op moet invallen, 4)zeg je dan tegen je baas "zoek het lekker uit, ik draai daar niet mee"
en 5)dr zijn echt werkzaamheden die stuke veiliger zijn en veel schades voorkomen door dr bij te staan als dat je het via een portofoon doet.


groeten Niels.
1) als je het goed uitlegt voordat je begint of via de porto dan hoeft het nie (po)
2)daar hebben we de kachel voor (C)
3) wat je niet wilt gebruiken hoef je niet te leren
4) (ch) jepz (Y)
5)dit ben ik ook totaal met je eens, daarvoor is de RC uitgevonden voor uitzonderlijk werk(lees niet allerdaags) :Y

mvandenbroek
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 10 aug, 2007 21:46
Locatie: Roosendaal

werken met afstandbediening

Bericht door mvandenbroek »

Dr.zoidberg schreef:
schot meindert schreef:het is wel een goed antwoord. maar door te zeggen hoe het moet ben je dr nog niet altijd. 1)soms moet je het ook wel eens voordoen hoe het moet. en wat is dr nou zo verkeerd aan een beetje meehelpen zolang het veilig voor jezelf is.
en ik denk dat arjan (manitex) het met me eens is dat beetje 2)meehelpen je in deze weers tijden je ook een beetje warm en in beweging houd, stil staan is ook niet alles.
vind het beetje jammer dat dr torenkraanmachinisten zijn die zo negatief over de RC praten. 3)oefening baart kunst heren. en als je nix met rc te maken wil hebben ga je toch op een telekraan heb je de keuze niet te maken ook. dr zijn zelfs mobiele torenkranen die hebben geen eens een boven cabine. wat dan als je daar op moet invallen, 4)zeg je dan tegen je baas "zoek het lekker uit, ik draai daar niet mee"
en 5)dr zijn echt werkzaamheden die stuke veiliger zijn en veel schades voorkomen door dr bij te staan als dat je het via een portofoon doet.


groeten Niels.
1) als je het goed uitlegt voordat je begint of via de porto dan hoeft het nie (po)
2)daar hebben we de kachel voor (C)
3) wat je niet wilt gebruiken hoef je niet te leren
4) (ch) jepz (Y)
5)dit ben ik ook totaal met je eens, daarvoor is de RC uitgevonden voor uitzonderlijk werk(lees niet allerdaags) :Y
de rc is idd voor uitzonderlijk werk em uit het zicht, ik sta erook heel vaak bij, maar als het regent en ik heb goed zicht op het werk dan zoeken het maar fijn uit. ik be geen machinist geworden om me eigen vrijwillig nat te laten regen.en als ik het van te voren weet neem ik porto's mee.
gr.
mario

ptcmammoet

Bericht door ptcmammoet »

Één vraagje,
waarom moet je bij een gewoone mobiele kraan wel in de cabine blijven zitten, terwijl je bij spierings gewoon naast je eigen last staat zowat. de afstandsbediening is gewoon gemaakt voor het inpakken en niet voor het hijsen en dan kan je wel zeggen ja het is makkelijker maar er bestaat ook nog zoiets als een portofoon (D)

p.s ik ben wel geen moderator maar let een beetje op de spelling het is hier geen msn.

schot meindert
Starter
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 17:15

Bericht door schot meindert »

gaat nou een broekie van 14 vertellen hoe het moet.
lang leve de portofoon hoor ik veel mensen zeggen.

nou ik ben maar wat blij dat ik een afstandsbediening heb. ik heb daar al meer schade mee voorkomen, dan dat ik iemand een portofoon geef heel veel bouwvakkers leven op ooghoogte en kijken niet verder als hun neus lang is.
en iemand iets uit leggen is leuk en ze zeggen altijd hard ja ik snap het en vervolgends doen ze het gewoon fout. Je kan wel zeggen ik ga in mn hok zitten en geef een portofoon, maar JIJ als machinist bent verantwoordelijk als er wat fout gaat of iets uit de kraan valt niet de gene die aan de portofoon staat of die het inpikt.
en natuurlijk ik ga ook in mn hok zitten als het kan zit ik veel liever boekie, kachel en radio wat wil je nog meer. maar soms ken het gewoon niet anders.

groeten Niels.

Plaats reactie

Terug naar “Spierings”