Spiering afstandsbediening

Post hier alles over de Spierings hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Ppm
Forumlid
Berichten: 1741
Lid geworden op: wo 5 okt, 2005 8:51
Locatie: Sondel
Contacteer:

Bericht door Ppm »

Heb een x gehad met de verijker stond onder in de put te draaien en zaten allemaal betonnen liggers daar moest ik met mn giek tussen door schuiven. Aan de rechter kant zit je rups met je hydroliek leidingen enz. Ik vraag aan die bouwvakker kan ik nog hoger want kon het niet zien. Ja zegt die dus ik ga om hoog duw ik de leidingen allemaal krom. Dus daarom kun je er beter zelf bij staan dan een bouwvarken aanwijzingen te laten geven want die denken alleen aan hun eigen gemak.
DEMIENESCHUUFTUT
FRYSLAN BOPPE

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Bericht door arjan »

Ppm schreef:Heb een x gehad met de verijker stond onder in de put te draaien en zaten allemaal betonnen liggers daar moest ik met mn giek tussen door schuiven. Aan de rechter kant zit je rups met je hydroliek leidingen enz. Ik vraag aan die bouwvakker kan ik nog hoger want kon het niet zien. Ja zegt die dus ik ga om hoog duw ik de leidingen allemaal krom. Dus daarom kun je er beter zelf bij staan dan een bouwvarken aanwijzingen te laten geven want die denken alleen aan hun eigen gemak.
En als het even tegenzit beginnen ze nog te zeuren omdat je niet verder kan draaien.En het enige wat de bouwvakker zegt,hij is toch de machinist.
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

Ppm
Forumlid
Berichten: 1741
Lid geworden op: wo 5 okt, 2005 8:51
Locatie: Sondel
Contacteer:

Bericht door Ppm »

daarom schuif na de tijd de giek in en toen pikte de rups waar de leidingen in liggen de draadjes van de uitschuifbeveiliging mee dus ja storing en geauwehoer. Dus vertrouw niet snel weer op een bouwvakker. Je kan er niet meer van uit gaan dat ze het beste met je voor hebben maar ze denken alleen aan hun eigen hagje.
DEMIENESCHUUFTUT
FRYSLAN BOPPE

mvandenbroek
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 10 aug, 2007 21:46
Locatie: Roosendaal

Bericht door mvandenbroek »

Je hebt helemaal gelijk ik zit ok liever in mijn cabine, maar soms kan het gewoon niet anders en mijn directe collega's verklaren mij voor gek, maar dat intereseert me niks, want ik ben verantwoordlijk en ik moet op dat moment draaien en niet mijn colega's. dus als ik het niet goed zie ga ik er gewoon bij staan.

gr.
mario

schot meindert schreef:gaat nou een broekie van 14 vertellen hoe het moet.
lang leve de portofoon hoor ik veel mensen zeggen.

nou ik ben maar wat blij dat ik een afstandsbediening heb. ik heb daar al meer schade mee voorkomen, dan dat ik iemand een portofoon geef heel veel bouwvakkers leven op ooghoogte en kijken niet verder als hun neus lang is.
en iemand iets uit leggen is leuk en ze zeggen altijd hard ja ik snap het en vervolgends doen ze het gewoon fout. Je kan wel zeggen ik ga in mn hok zitten en geef een portofoon, maar JIJ als machinist bent verantwoordelijk als er wat fout gaat of iets uit de kraan valt niet de gene die aan de portofoon staat of die het inpikt.
en natuurlijk ik ga ook in mn hok zitten als het kan zit ik veel liever boekie, kachel en radio wat wil je nog meer. maar soms ken het gewoon niet anders.

groeten Niels.

maikel488
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 18:23
Locatie: schijndel

Bericht door maikel488 »

Ik vind het niet prettig met de r.c als je aan het aanpikken bent , en de giek die veel wind vangt er zit wel een zwenrem op maar je voelt de windstoten niet ! Dan laat mij maar boven zitten . Behalve met het plaatsen van betontrappen of glasplaten gr maikel
slingerkoning

Gebruikersavatar
hoegaardenman
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 0:37

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door hoegaardenman »

Lang leve de RC.

Ik zit op een 498 en werk ongeveer 70% van mijn werk met de RC.
Ligt aan het soort werk. We hebben een aannemersbedrijf in de stallenbouw en de 498 aan ons eigen.
Dus met spanten zetten of betonwanden plaatsen wat ik veel doe, is de RC ideaal omdat ik dan zelf ook in het werk betrokkken ben en vaak vandaaruit de bouw begeleid. Scheelt weer een mannetje. Had eerst een tele-kraan en ergerde me met dit soort werk vaak als ik zat te wachten als de andere mannen aan het monteren waren.

Maar bij productie werk zoals roosters leggen of bekisting zetten en beton kubbelen zit ik wel in de hut omdat dat nu eenmaal gewoon sneller gaat.

[zeik mode aan] Maar de machinisten die zweren dat ze alleen in de cabine blijven vind ik een beetje laks, en daar erger ik me vaak aan dat de mensheid te laks wordt en de mentaliteit van "lik me vesje" krijgt.

Kijk als je nu eens iedereen tevreden stelt werk je toch met veel meer plezier dan dat je de grote jongen met de "grote" kraan gaat uithangen die alleen maar de hele dag op zijn horloge kijkt of het nog niet het einde van de dag is of liever weekend. [zeik mode uit]




Maarja iedereen moet het natuurlijk zelf weten hoe ze het liefste de dag door brengen.
Liebherr LTM 1045
Liebherr LTM 1060
Liebherr LTM 1150
Spierings SK 498 AT 4

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door Regay De schotgay »

Ik zeg verbieden dat ding.Alleen op en afbreken.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door stamgast_2 »

Regay De schotgay schreef:Ik zeg verbieden dat ding.Alleen op en afbreken.

ben ik helemaal met je eens.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gebruikersavatar
bertje knutsel
Starter
Berichten: 226
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 17:08
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door bertje knutsel »

hoegaardenman schreef: [zeik mode aan] Maar de machinisten die zweren dat ze alleen in de cabine blijven vind ik een beetje laks, en daar erger ik me vaak aan dat de mensheid te laks wordt en de mentaliteit van "lik me vesje" krijgt.
Kijk als je nu eens iedereen tevreden stelt werk je toch met veel meer plezier dan dat je de grote jongen met de "grote" kraan gaat uithangen die alleen maar de hele dag op zijn horloge kijkt of het nog niet het einde van de dag is of liever weekend. [zeik mode uit]
Kijk en dit is nu pure taal van een machinist die bij een aanemings bedrijf werkt !
Bijvoorbeeld een machinist bij een verhuurbedrijf ,wordt niet betaald om met dat ding voor zijn buik rond te lopen en alles zelf af en aan te pikken .
Moet er eens iets gebeuren in zo'n geval .
Kun je zelfs nog een hoop gedonder krijgen of dit wel verzekerd is of niet .
Weet je wat de arbeidsinspectie dan verteld .
Een machinist hoort niet op de steiger te staan , maar in zijn cabine te zitten !(spreek uit eigen ervaring )

En daarbij ben je met een handeling meer bezig als dat je in de cabine zit .
Ik heb zelf ook eerst bij een aannemer op de kraan gezeten dus weet precies hoe het gaat !


Maar goed blijf jij maar lekker met dat kastje rond lopen en laat iedereen zelf beslissen of ze met dat ding rond huppelen of gewoon in de cabine blijven zitten .
Deze mensen hebben ook gewoon plezier in hun werk en zitten echt niet op het klokje te kijken zoals jij dit aangeeft .

jos73
Starter
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 2 jan, 2009 18:47

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door jos73 »

Ik vind dat men daar zelf mee om moet kunnen gaan, er zijn ook situatie's waardoor je wel een last zelf moet aanslaan!!
Om dat er dan geen volk is dat het goed kan!
Je blijft altijd zelf verantwoordelijk over de last!!!
Ik praat uit ervaring.

Plaats reactie

Terug naar “Spierings”