Sennebogen 613 M
Moderator: Tim
Advertentie post before
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Sennebogen 613 M
Een Sennebogen 613 M van Cei/Galère in Luik(B.) aan het vliegveld.
- Bijlagen
-
- 100_6178.JPG (100.82 KiB) 5409 keer bekeken
-
- 100_6179.JPG (125.6 KiB) 5410 keer bekeken
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Haha,
Ik dacht dat voor het werken bij een vliegveld Europese regels golden? Wij moeten hier een rood/wit geblokte vlag op de giekkop voeren. Eerst was dat gewoon een rode vlag, maar dat mag niet meer.
Maar die vlaggen is ook geen goed idee. Een geblokte houten plaat was beter, want als die vlag eenmaal tussen de kabel en de schijf heeft gezeten is er geen blokje meer te herkennen en al zeker geen witte meer.
En afhankelijk van hoe dicht je bij het vliegveld staat mag je maar tot een bepaalde hoogte uitschuiven of ontheffing aanvragen. En ik heb het gehad dat ik bezoek kreeg van de luchtvaartpolitie dat ik na werktijd de giek in moest schuiven en plat leggen.
Inschuiven deed ik al, maar ik stond notabene in een bouwput van meer dan 4 m' diep vlak achter de Cargo-afdeling buiten hun terrein.
Reden: de uitstekende giek was waarneembaar op de grondradar.
Randy
PS Beetje off-topic, maar het viel me idd op dat de kraan alleen een rode lamp voert.
Ik dacht dat voor het werken bij een vliegveld Europese regels golden? Wij moeten hier een rood/wit geblokte vlag op de giekkop voeren. Eerst was dat gewoon een rode vlag, maar dat mag niet meer.
Maar die vlaggen is ook geen goed idee. Een geblokte houten plaat was beter, want als die vlag eenmaal tussen de kabel en de schijf heeft gezeten is er geen blokje meer te herkennen en al zeker geen witte meer.
En afhankelijk van hoe dicht je bij het vliegveld staat mag je maar tot een bepaalde hoogte uitschuiven of ontheffing aanvragen. En ik heb het gehad dat ik bezoek kreeg van de luchtvaartpolitie dat ik na werktijd de giek in moest schuiven en plat leggen.
Inschuiven deed ik al, maar ik stond notabene in een bouwput van meer dan 4 m' diep vlak achter de Cargo-afdeling buiten hun terrein.
Reden: de uitstekende giek was waarneembaar op de grondradar.
Randy
PS Beetje off-topic, maar het viel me idd op dat de kraan alleen een rode lamp voert.
Liebherr LTM1050-3.1
bij het vliegveld van rotterdam waar de hsl ook loopt moch je nie meer dan 8 m uitschuiven, als je met langer mast moest werken moes je de verkeerstoren bellen om het aan te vragen anders waren ze zo bij je. op het radar kon ze dat zo waarnemen. ze hadden toen met de bouw van de tunnel bak 2 sennebogens 630R staan lkkr makkelijk als jer er nie bij kan rups je evn iets om
Op Schiphol is het weer een ander verhaal. Kranen mogen daar draaien met een rode lamp en met een rood wit geblokte vlag.Buiten het centrum om moet er altijd van te voren een vergunning worden aangevraagd worden.Zolang je in het centrum draait en onder de hoogbouw blijft hoef je geen markering op de kop van je mast te hebben.Uitgezonderd zijn dan wel de platforms en de pieren,daar gelden de markeringen.
Arjan
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.
- patrick-zaxis130W
- Forumlid
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
- Locatie: oosthuizen
- Contacteer: